Levendulaszárító pajta

.....ötletpályázat Egyházasdengelegre.....



Feladat: Egyházasdengeleg, Általános Iskola Parkjában levendula szárító pajta, mint többfunkciós (közösségi tevékenységre is alkalmas) épület kialakítása, a Startmunka Program pályázatban megadott paraméterekhez illeszkedve. A község a Startmunka Program keretében az eddig hasznosítatlan önkormányzati területeken levendula és körömvirág termesztésbe kezdett, 15 fő részvételével. Az első levendula-termés a jövő évben várható. Ennek szárításához, feldolgozásához szükséges egy, a levendula csokros szárítást lehetővé tevő épület létrehozása. A kiíró az épület fő funkciója mellett (a levendula-termés csokros szárítása június közepétől kb. október végéig) közösségi tevékenység befogadására is alkalmas funkciót szeretett volna (pl: kamarakoncert, színi előadás, kiállítás) - egyedi térkialakítása, nyílásainak fényszabályozása révén. Koncepció: A pályázatban kiírt anyagokhoz próbáltam maximálisan alkalmazkodni, s olyan belső hangulatvilágot teremteni, mely próbál ötletes, s újszerű lenni, de a "pajta" jellegéhez méltó marad. Ennek jegyében a kézművességet, s az egyedülálló funkciót tartottam szem előtt. A pajtát faszerkezetesre terveztem hullámlemez lefedéssel, mely a pajtaépület kerítés felöli falára lefut, s ez az anyag fut rá az ajtók vázára is. Az épület átszellőztetését az ajtók közti, illetve az épület rövid oldalain megjelenő függőleges fa vázrendszer biztosítja. Sötétítéséről pedig a faváz elé tolható fa paletta gondoskodik, így szabályozható a fény bejutásának mennyisége. A levendula szárításának helyét úgy próbáltam kialakítani, hogy az emberek mozgását ne korlátozza -vagyis nem vízszintes huzalra függesztettem, hanem vízszintes pálcáról lelógatott láncokat terveztem. Természetesen mivel előre nem lehetett megjósolni a levendula szárításának pontos helyigényét, így a vízszintes huzalok kifeszítésének lehetősége is adott /pl. a fal favázára szerelve/.